جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

سید نظام‌الدین امامی‌فر: مشهد همیشه پیشگام حرکت‌های هنری و تأثیرگذار بوده است

  • کد خبر: ۹۲۰۶۰
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
سید نظام‌الدین امامی‌فر: مشهد همیشه پیشگام حرکت‌های هنری و تأثیرگذار بوده است
سید نظام‌الدین امامی‌فر، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد، که یکی از داوران بخش بین‌الملل جشنواره هنرهای شهری مشهد هم هست، درباره تفاوت‌های این دوره جشنواره صحبت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - سید نظام‌الدین امامی‌فر، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد، یکی از داوران بخش بین الملل جشنواره هنرهای شهری مشهد است. او در کارنامه‌اش سابقه معاونت پژوهشی و مدیر گروهی ارتباط تصویری دانشکده هنر دانشگاه شاهد، دبیری بخش هنر جدید دوره چهاردهم جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تهران ۱۴۰۰، ریاست انجمن علمی هنر‌های تجسمی ایران و عضویت پیوسته انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران را هم دارد.

امامی‌فر  که بیشتر فعالیت‌هایش را در زمینه هنر جدید، هنر نوری و طراحی گرافیک محیطی است در گفتگو با ستاد خبری جشنواره هنرهای شهری مشهد درباره این جشنواره گفته است: «این دوره جشنواره استثنائی است و استثنائی‌بودن این رویداد به‌خاطر شیوه‌های انتخاب آثار و روش‌های جدید تعاملی است که قرار است از آن‌ها استفاده شود.»

او در ادامه گفته است: «پاویون اتفاق جدیدی است. مخاطب به‌جای اینکه یک اثر هنری و حجمی را به‌عنوان اثری دست‌نیافتنی و صرفاً تماشایی ببیند، می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و یا از میان آن رد شود. بدین طریق مخاطب به تعامل با اثر هنری دعوت می‌شود و این اتفاق جدیدی است. معمولا نمونه این اتفاقات تنها در نمایشگاه‌های هنر جدید دیده می‌شود. این رویداد می‌تواند بسیار موفق باشد. استفاده از فضا‌های جدید اگر در میان مردم جا باز کند، با توجه به اتفاقات جدید تکنولوژی و خواست مردم مبنی بر فضا‌های باز نشاط آور و جذاب، قطعاً موفق خواهد بود.»

امامی‌فر در صحبت‌هایش مشهد و شهرداری آن را در رویداد‌های هنری پیشگام دانسته است: «شهر مشهد و شهرداری آن همیشه پیشگام یک‌سری حرکات هنری و تأثیرگذار بوده است. در این دوره نیز امیدواریم بتوانیم با این شیوه انتخاب و کار‌هایی که انجام می‌شوند، ذائقه‌ مخاطبان را نسبت به گرافیک محیطی آشنا کنیم. گرافیک محیطی که با زندگی انسان‌ها، روح انسان‌ها و فضای فکری جدیدشان سرو کار دارد. برخی از فضا‌های نشاط‌آوری که می‌تواند در زندگی شهری تأثیرگذار باشد به نوعی استفاده از دیدگاه‌ها و خواستگاه‌های مردم است که ما باید به عنوان هنرمندان نسل جدید به آن‌ها توجه کنیم.»

داور بخش بین‌الملل جشنواره هنرهای شهری مشهد در پایان گفته است: «به نظر می‌رسد در این رویداد شاهد همکاری هنرمندانی در بخش‌های مختلف معماری، طراحی و هنر‌های شهری باشیم. آثاری که آمیخته‌ای از نقاشی، گرافیک، معماری و دیگر هنر‌ها هستند. شاید به نوعی شاهد کنش‌های جدید شهری باشیم که بتواند الگوی دیگر شهر‌های کشور باشد. گرافیک محیطی برای مردم است و باید نیاز‌های جامعه امروزی را دید، البته با ذکر هویت شهری و فضا‌هایی که بتواند مطالبات فضای فکری مردم را بالاتر ببرد و ارتقا بدهد.»

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->